نمایندگی سمعک زیمنس : همه مجموعههایی که در محیط پیرامون ما به فعالیت های اقتصادی مشغول بوده و در ازای ارائه کالا یا خدمتی خاص به مشتریان خود هزینه آن را دریافت میکنند، درآمدی متناسب با میزان فعالیت، بازدهی کار، کیفیت و کمیت منابع انسانی، تجربه، نام و آوازه، امکانات زیرساختی، سرمایه اولیه و میزان جاه طلبی افراد صاحب امتیاز خود دارند .
در همین رابطه چنانچه این مجموعهها با گذر زمان توانایی و تمایل بیشتری به گسترش کسب و کار یا افزایش درآمد مذکور یافته و سطح انتظارات و استقبال مردم آنها را به این سمت سوق دهد، بدیهیست که وجود همان فضا، امکانات یا سطح سرویسدهی اولیه پاسخگوی نیازهای ایشان نبوده و گسترش فضای در دسترس، مکانیزه کردن برخی از اقدامات، استخدام افراد بیشتر، تعمیم خدمات یا تنوع محصولات فعلی و ورود به عرصههایی جدید در دستور کارشان قرار می گیرد .
با توجه به این توضیحات، در مواردی که مجموعه مادر توانایی رسیدگی به شعاعی بیش از آنچه که تا به حال تحت پوشش خود داشته است را نداشته باشد ، ملزم به راهاندازی واحدهایی در فواصل دورتر می باشد تا بدین ترتیب علاوه بر رسیدگی به خواسته مشتریان بالقوه خود، پتانسیل بالای خرید و سودرسانی این مناطق را نیز از دست ندهد .
اینجاست که مفاهیمی از قبیل نمایندگی رسمی، نمایندگی انحصاری، مراکز فروش و خدمات، عاملیت و شعبه متولد شده و با تفاوتهایی نسبت به یکدیگر به واسطههایی برای برقراری ارتباط میان شخصیت اصیل (مجموعه مادر) و مشتریان آن در نقاطی دورتر تبدیل می شوند .
تعریف نمایندگی
نمایندگی دارای تعریفی قانونی می باشد که طبق نص ماده ۴ آئیننامه اجرایی قانون اجازه ثبت شعبه یا نمایندگی شرکتهای خارجی «نماینده شرکت خارجی، شخصی حقیقی یا حقوقی است که براساس قرارداد نمایندگی، انجام بخشی از موضوع و وظایف شرکت طرف نمایندگی را در محلی مشخص بر عهده گرفته است» . این بدان معناست که نمایندگیها (بر خلاف شعبهها که تحت نظارت مستقیم شرکت اصلی فعالیت می کنند) واحدی مستقل بوده ، اما بواسطه قراردادی رسمی که با شرکت مذکور به امضاء رسانده است به فروش محصولات یا ارائه خدمات آنان به طریقی مورد تائید می پردازد .
نمایندگی سمعک زیمنس
همانطور که از توضیحات فوق می توان برداشت کرد، زمانی که از نمایندگی سمعک زیمنس سخن می گوییم در حقیقت منظورمان مجموعهایست که با عقد قرارداد همکاری با این مجموعه آلمانی، علاوه بر اینکه اجازه فروش محصولات مذکور در محدوده جغرافیایی مشخصی را دارد، با دریافت امتیازاتی از قبیل امکان واردات و فروش جدیدترین محصولات این کمپانی ، دریافت قطعات یدکی و به روز شدن سخت افزار و متدهای تعمیر در سطحی بالاتر از سایر همکارانی که به صورت آزاد و غیرمتعهد به مجموعه ای خاص در این شاخه حضور دارند مشغول فعالیت می باشد .
خرید سمعک از نمایندگی زیمنس چه مزایایی دارد ؟
زمانی که صحبت از خرید کالایی از نمایندگی آن به میان می آید، متقاضیان فراوانی با تصور فروشگاه بزرگ و پرطمطراقی که خدمات و محصولات خود را با قیمتی بالاتر از فروشندگان آزاد ارائه می دهد از آنها دوری کرده و در مواردی هم همان عرضهکنندگان متفرقه را انتخاب می کنند ، اما چرا عدم خرید از نمایندگیها اشتباه بوده و پیشنهاد ما (برای خرید همه کالاها) مراجعه به مراکز مورد تائید و وثوق مجموعه اصلی می باشد ؟ چرا نباید سمعکمان را از هر فروشندهای بخریم! و همکاری با نمایندگی سمعک زیمنس چه محاسنی دارد ؟
برای گرفتن پاسخ این سوالات ادامه یادداشت را مطالعه فرمائید .
• اطمینان از اصالت و سلامت محصول
در روزگاری که ارزهای خارجی به صورت افسارگسیخته در حال گران شدن بوده و به تبع آن بهای محصولات وارداتی نیز به صورت روز افزون زیاد می شود، خرید کالایی که به اصالت آن ایمان نداریم عملی پرریسک بوده و ممکن است به از دست رفتن بهایی که برای بسیاری از مددجویان سمعک سنگین است منجر شود .
اگرچه ممکن است فروشگاه، مرکز شنوایی سنجی یا واسطهای را بیابید که بتواند این محصول را با قیمتی پایینتر از دیگر همکارانش ارائه دهد، اما فراموش نکنید که این محصولات در فرم سالم ، اصل و استاندارد خود بهایی دارند که قیمتی کمتر از آن غیر ممکن بوده و نمایانگر مشکوک بودن این معامله است .
زمانی که شما از نمایندگی سمعک زیمنس محصولی را میخرید، در وهله اول میدانید که این جنس اصل بوده و نمونههای متفرقه یا «هایکپی» به شما داده نمی شود . این در حالیست که بواسطه ورود قانونی این محصولات طریقه حمل و نقل آن ها نیز به نحوی بوده است که آسیبهای فیزیکی به این محصولات وارد نشود، برخلاف نمونه های قاچاق یا چمدانی که ممکن است در شرایط نامطلوبی وارد کشور شده باشند .
در نهایت اینکه زمانی که از یک نمایندگی خرید می کنید از این نکته اطمینان دارید که اندک هزینه بیشتری که پرداخت مینمایید (چنانچه اصلاً این تفاوت قیمت وجود داشته باشد) در حقیقت بهای اصالت و سلامت محصولیست که دریافت می کنید .
• وجود قیمتهای مدون و دریافت سود مشخص
همه ما تجربه استعلام قیمت یک کالا از مراجع مختلف در یک زمان را داریم، اما شاید کمتر نفراتی را بتوان یافت که از همه این استعلامها قیمت یکسانی را به دست آورده باشد . به عنوان مثال چنانچه قصد خرید یک گوشی تلفن همراه را داشته باشید، در یک مجتمع تخصصی فعال در این حوزه ممکن است ۵ همسایه ۵ قیمت مختلف به ما بدهند که گاه تلورانس این محصولات به چندصد هزار تومان نیز می رسد .
در چنین مواقعی خرید محصول مورد نظر از یک نمایندگی سبب می شود تا بدانیم قیمت منصفانه این محصول کدام بوده و بدین ترتیب بهای اصلی جنس مورد نظرمان را بپردازیم .
• حذف واسطهها
معمولاً مجموعه یا افرادی که به صورت آزاد کار می کنند شخصاً برای واردات سمعک زیمنس به آلمان مراجعه نکرده و این جنس را به صورت دست اول (منظور بدون حضور واسطههاست!) به فروش نمی رسانند . بدیهیست که در زنجیره تأمین این کالا هرچه افراد واسطه و ذینفع بیشتر باشد، قیمت نهایی آن هم برای مشتری افرایش می یابد .
به همین دلیل است که میگوییم در صورت یکی بودن این دو محصول، نمونه ای که در نمایندگی فروخته می شود به دلیل رعایت مناسبات از تولید به مصرفی ارزانتر است .
• ارائه ضمانت نامه معتبر و خدمات پس از فروش
چنانچه محصولی ولو نامدار و معتبر اما فاقد یک نمایندگی رسمی در ایران را خریدیم ما پس از چندی به تعمیر نیاز پیدا کرد چه باید بکنیم ؟ در چنین شرایطی اگر فردی قادر به تعمیر این محصول نباشد عملاً تا ارسال آن به نمایندگی های کشورهای دیگر نمی توان از این وسیله استفاده کرد .
از سویی دیگر اگر فروشنده ای به ما ضمانت داده (با فرض صداقت در عمل و گفتار فروشنده) اما یک سال بعد از محل مورد نظر نقل مکان کرده بود چگونه می توانیم از اعتباری که توسط وی به ما اعطا شده است استفاده کنیم ؟
با کنار هم قرار دادن این شبهات مجدداً به این نکته میرسیم که خرید یک محصول از نمایندگی سمعک زیمنس سبب می شود تا خرید ما به نقطه پرداخت مبلغ ختم نشده و بتوانیم پس از آن نیز در صورت نیاز از خدمات پس از فروش ارائه دهنده آن استفاده کنیم .
• بهرهمندی از خدمات باشگاه مشتریان
شرکتهای مطرح دنیا به منظور قدردانی از افرادی که با آن ها همکاری داشته یا ترغیب ایشان برای حفظ وفاداریشان (خرید مجدد) امتیازاتی را برای آنان در نظر میگیرند که از هدایای تبلیغاتی، شرکت در قرعهکشی و ارائه رایگان برخی خدمات به عنوان بخشی از این امتیازات می توان اشاره کرد .
با توجه به این مطلب همکاری با نمایندگی ها به منظور بهره مندی از چنین خدماتی نیز مطلوب و دلپذیر به نظر می رسد .
به عنوان سخن پایانی اشاره به این نکته خالی از لطف نیست که مجموعه سیگنال کلینیک به عنوان نماینده مجموعه زیمنس در ایران آماده ارائه محصولات این کمپانی به عموم افراد کم شنوای کشورمان می باشد.
لطفاً برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس حاصل فرمایید .