فروش سمعک : زمانی که به پیچیدگی مشاغل مختلف و تخصصی که عوامل هریک از آن ها برای انجام درخواست مشتری یا ارباب رجوعان خود نیاز دارند نگاه می کنیم ، خواهیم دید که بسیار از این مهارت ها در اثر کسب علم یا تحصیل در رشته ای دانشگاهی حاصل شده و بخش دیگری از آن هم ماحصل سال ها تلاش ، کسب تجربه و به قولی عامیانه تر «خوردن خاک» آن شغل می باشد .
در همین رابطه مشاغل فراوانی هم وجود دارند که با وجود التزام به داشتن دانش ، تجربه و مهارت زیاد برای حصول نتیجه ای مطلوب از آن ها ، از سوی عده ای افراد مشاغلی ساده و پیش پا افتاده تصور شده و بدین ترتیب به جایگاهی برای ورود نیروی کار غیر متخصص تبدیل می شود .
به عنوان مثال تصور کنید فروشندگی یک محصول یا خدمت مستلزم داشتن تجربه زیاد ، تسلط به فنون فروشندگی ، روابط عمومی و فن بیانی قوی ، داشتن اطلاعاتی کامل از زوایا و خفایای پدیده ای که به فروش می رسد و در سطوحی بالاتر داشتن آشنایی با اصول روانشناسی ، نحوه علمی ارتباط با مشتری و … می باشد .
این در حالیست که عده فراوانی فروشندگی را تنها تحویل دادن یک محصول در ازای دریافت مبلغ آن از مشتری می دانند ، تفکری که نتیجه آن گام نهادن عده ای غیر متخصص در حوزه ای می شود که بدان مسلط نبوده و بدین ترتیب علاوه بر تضییع سرمایه خود ، به برهم خوردن کسب و کار سایر مجموعه های فعال در این صنف و ایجاد نارضایتی در مشتریان می انجامند .
فروش محصولاتی با حساسیت زیاد
با عنایت به اینکه دانستیم فروشندگی حرفه ای تخصصی بوده و در هر شغل سرشار از ریزهکاری های فراوانی می باشد ، اینک باید توجه داشته باشیم که فروش برخی محصولات حساستر از کالاهای دیگری بوده و بدین ترتیب همکاری با مجموعه یا فروشنده ای غیر حرفه ای می تواند خسارات جبران ناپذیری را به بار بیاورد .
به عنوان مثال شاید در اثر خرید یک جنس نامرغوب یا نامتناسب (مثلاً یک پیراهن) از فروشنده ای که توانایی ارائه شرح کاملی از آن محصول را ندارد تنها از نظر مالی ضرر کرده و مقداری پول از دست داده باشیم ، اما در مواردی مانند خرید و فروش محصولات پزشکی و مرتبط با آن مسأله به این سادگی ها نبوده و ممکن است چیزهایی بیشتر از دارایی های مالی خود را از دست بدهیم .
طبیعیست که عدم تطابق یک عارضه با سخت افزار یا داروی تعدیل یا درمان کننده آن می تواند خسارت هایی جسمی از خود به جای بگذارد ، لذا بی دلیل نیست که اخذ مجوزی مخصوص برای فعالیت در این حوزه الزامی بوده و از سویی هم نمی توان به هر عرضه کننده ای اطمینان کرد .
فروش سمعک
سمعک ها به عنوان محصولاتی الکترونیکی وسایلی کمک شنوایی هستند که به بهبود شنوایی مددجویان می پردازند . در همین رابطه فروش سمعک (در کنار محصول دیگری مانند عینک های طبی) به این ترتیب نیست که به فروشگاهی با چنین محصولاتی رفته ، کالایی را انتخاب کرده ، آن را خریده و سپس استفاده کنید .
از آنجایی که مشکلات شنوایی در هر فرد علت خاصی داشته و با خروجی منحصر بفردی هم نمود پیدا می کند ، در نتیجه دارای روش های درمانی مختلفی نیز می باشند . از این گذشته ساختار گوش افراد کم شنوا نیز با یکدیگر همسان نمی باشد ، در نتیجه اینکه علاوه بر محتویات یک سمعک که به تناسب نیاز افراد طراحی ، مونتاژ و تنظیم می شود ، ظاهر فیزیکی آن نیز از اهمیت زیادی برخوردار است .
سیگنال ، کلینیک شنوایی و عرضهکننده بهترین سمعکهای دنیا
زمانی که قصد خرید یک سمعک را داریم ، باید این نکته را به خاطر بسپاریم که با مجموعه ای همکاری کنیم که از مرحله شنوایی سنجی تا تعمیر و تنظیمات پس از خرید را بتواند انجام دهد .
به بیانی ساده تر چنانچه این محصولات از مجموعه هایی با امکانات محدود خریداری شود ، اگر پس از چندی که به مشکلی برخورده و خود این مجموعه توانایی تعمیر آن را نداشته باشد ، با سیلی از مشکلات دردسر ساز مواجه می شویم .
عدم تعمیر محصول مورد نظر توسط مجموعه های دیگر ، هزینه های سنگین تعمیر آن ، عدم پذیرش ضمانتنامه دریافت شده ، پیدا نشدن قطعات یدکی و … که ممکن است به از دور خارج شدن این سمعک منتج شود .
این در حالیست که چنانچه وسیله مورد نظرمان را از مجموعه ای مانند سیگنال تهیه کنیم ، از یک سو می دانیم که همه مشکلات شنوایی ما از ادیومتری گرفته تا قالبگیری ، ساخت سمعک ، تنظیم ، تعمیرات و خرید نمونه ای پشتیبان (سمعکی که در صورت بروز مشکلات در سمعک اصلی ، تا موعد تعمیر و به کار افتادن مجدد آن به صورت حداقلی مشکلاتمان را رفع می کند) تنها در یک مرکز انجام شده ، و از سوی دیگر به دلیل اینکه همه این امور توسط یک سامانه محقق می شوند ، همه بخش ها با یکدیگر هماهنگ بوده ، دردسرهای مشتریان در پیش برد مراحل فروش سمعک کم شده و به دلیل نام و اعتبار این مجموعه ، تا سال ها میتوان روی خدمات آن ها حساب باز کرد .
در نهایت گفتنیست که فروش سمعک سیگنال به عنوان مجموعه ای با ویژگی های فوق آماده ارائه محصولات مورد نیاز کارفرمایان خود بوده و در این راه خدمات لازم را به ایشان ارائه می نماید . با ما در ارتباط باشید !
در هنگام خرید سمعک به چه نکاتی باید توجه کنیم ؟
مراحل مقدماتی
-
حصول اطمینان از مشکلات شنوایی
گاهی اوقات مشکلات شنوایی ما دارای علل پیشرفته ای نبوده و در مواردی نیز حتی این سامانه دارای اشکال قابل توجهی نمیباشد ، اما از سوی ما بزرگ پنداشته شده و نیازمند درمان است . با توجه به این توضیحات به منظور اینکه خود را در دام برخی سودجویان (که در هر کسب و کاری وجود دارند) نیاندازیم ، لازم است تا ابتدا از این مسأله اطمینان یابیم که مشکل شنوایی ما واقعی می باشد یا خیر! گفتنیست که برخی از سازندگان مطرح سمعک در دنیا (از جمله ویدکس ، آمپلی فون و فوناک) تست های آنلاینی برای سنجش شنوایی علاقهمندان در وبسایت های خود قرار داده اند که بدین ترتیب می توان به عمق مشکلات کمشنوایی خود پی ببریم.
-
یافتن یک متخصص شنوایی
با فرض پیشرفته بودن مشکلات کم شنوایی ، لازم است تا اطلاعات متخصصین این رشته را جمع آوری کرده و به نمونه ای با شرایط بهتر (میزان تجربه ، سطح سواد ، هزینه های ویزیت و درمان ، میزان دوری و نزدیکی به محل کار یا سکونتمان ، تجربه دیگر بیماران و …) مراجعه نماییم .
در ادامه گفتنیست که مراجعه به این فرد نیز به معنای نیاز حتمی به سمعک نبوده و ممکن است مشکل مذکور با روش های ساده تری حل شود .
مرحله انتخاب سمعک
-
انتخاب سمعکی مناسب
در وهله اول به یاد داشته باشید که این محصولات عموماً خارجی با نوسانات ارز گرانتر می شوند ، در نتیجه اگر نمی خواهید که با محدودیت های مالی به هر دلیلی مجبور به تعویض این محصول یا خرید نمونه های جایگزین شوید همه معیارهای انتخاب آن را در همان بدو کار در نظر بگیرید .
در همین رابطه با مشورت اودیولوژیست خود نوع سمعک ، ابعاد و سطح تکنولوژی آن را سنجیده و با بررسی مزایای و معایب همه آن ها ، گزینه مطلوبتر را از میانشان انتخاب کنید . عدم حرکت یا لق زدن ، القای حس آرامش به گوش و نداشتن سوت اضافی از جمله عواملی می باشند که در استفاده بهینه از یک سمعک تأثیرگذارند .
-
توجه به خدمات پس از فروش
با پیدا کردن سمعک مورد نظر خود از این مطلب اطمینان حاصل نمایید که آیا خود این مجموعه – همانند سیگنال کلینیک – علاوه بر فروش سمعک قادر به تعمیر و تنظیم این محصول در آینده نیز می باشد ؟ آیا برند مورد نظرتان در حال حاضر نیز فعال بوده و قطعات یدکی آن به راحتی وارد کشور می شود ؟ و نهایتاً اینکه آیا این محصول مشمول سیاست های مرجوع کردنی میباشد ؟ بدین معنا که در صورت عدم رضایت در روزهای نخستین می توان آن را با نمونه دیگری جابجا کرد یا خیر !
مراحل پس از خرید
-
چکاپ گوش و سمعک
ابتیاع این محصولات به معنی روی غلتطک افتادن سیستم شنوایی بدنتان نمی باشد، بدین معنا که سمعک ها تنظیمات و کاربردی ابدی نداشته و نیازمند بازرسی دوره ای توسط متخصصین هستند . از سویی دیگر با اضافه شدن عاملی فیزیکی به صورت دائم به بدنتان طبیعیست که تا مدت ها از حضور عاملی خارجی عادت نداشته باشید .
با توجه به اینکه هماهنگی مغز با این دریافت کننده جدید اندکی زمان می برد ، لازم است تا پس از مرحله خرید سمعک مقداری به منظور عادت کردن به آن صبر داشته باشید .
-
شناسایی مشکلات فنی
سپردن تعمیر و تنظیم سمعک با بروز کوچکترین نشانه ها به مجموعه های متخصص این کار ، علاوه بر هزینه هایی غیر ضروری که روی دست شما می گذارد ، سبب می شود تا در صورت نداشتن سمعکی زاپاس مدتی را بدون دستگاه تقویت کننده شنوایی خود بگذرانید .
در نتیجه لازم است تا با یادگیری طرز کار دستگاه های تست سلامت سمعک یا برخی نکات ابتدایی خودتان به تنظیم این محصول مبادرت ورزیده ، مشکلات پیش پا افتاده آن را حل نمایید و نهایتاً در صورت بروز مشکلاتی فراتر از توانایی و دانش خود آن را به مراکز مُجازی مانند کلینیک سیگنال بسپارید .